Legutóbbi hírek

Innovatív fejlesztéseikkel nyertek nemzetközi borturisztikai díjat A Taste Hungary csapata nyerte el a londoni Drinks Business Wine Tourism díját. A céget többek között a közösségi média innovatív használatáért jutalmazták, amelyet a manapság komoly kihívásokkal küzdő borturisztikai ágazatban fejtettek ki.

Szentendrei Jazz- és Boresték 2020 A nagy hagyománnyal rendelkező, minden év szeptember utolsó hétvégéjén zajló Szentendrei Jazz- és Bornapokat 2020-ban más koncepcióval rendezi meg a Szentendrei Kulturális Központ. Az ideiglenesen Szentendrei Jazz- és Boresték-re keresztelt rendezvényen természetesen most is a bor és a jazz kerül főszerepbe, de a járványügyi helyzetet figyelembe véve a megszokott sétálóutcán kiállító pincészeteknél kóstolás helyett éttermekben, szabadtéri udvarokon zajlik majd az esemény.

A bor, amit a löszről neveztek el A szekszárdi Vida Borbirtok szeptemberben mutatja be vörösborát, amellyel a borvidék meghatározó talajtípusára, a löszre irányítja a figyelmet. A Vida család azért erről a talajról nevezte el legújabb házasítását, mert az döntő hatással van a szekszárdi borok stílusára.

Idén is elárasztotta hazánkat a szőlő veszélyes kártevője A szőlőtulajdonosok réme, az apró, különleges külsejű amerikai szőlőkabóca ismét erőre kapott az idei nyár időjárásának köszönhetően. A kártevő a szőlő aranyszínű sárgaságát okozó fitoplazma fő terjesztője, mely fenyegetést jelent a magyar szőlő és borágazat számára.

Az Angyal Borászat és Szőlőbirtok a főnyeremény a Spar Bormustra nyereményjátékában A Spar új, Bormustra nevet kapott nyereményjátékában a borok kerülnek a középpontba: borvásárlása után borkóstolót és 2 éjszakás vendéglátást nyerhet az Angyal Borászat és Szőlőbirtokra!

Idén is lesz Budapest Borfesztivál, csak kicsiben Budapest Borfesztivál Limited 2020 néven kerül idén megrendezésre a méltán népszerű és rengeteg embert vonzó borkánaán.

Magyarország új borrégiós térképei a Magyar Bor honlapról A Magyar Turisztikai Ügynökség által üzemeltetett Magyar Bor Személyesen honlap elkészítette Magyarország legújabb borrégiós térképét - vagyis pontosabban térképeit, hiszen mind a hat borrégióról készült egy-egy térkép.

Mi lesz veled, rozé? – trendek, előrejelzések Mindenki, főleg a rozét készítő borászok, előszeretettel mondja, hogy a rozé töretlenül népszerű, és évről évre nő ennek a borstílusnak a rajongótábora, ezzel együtt pedig az eladási számai is. Vajon igaz ez? És milyen irányzatokra kell odafigyelnünk, ha lépést akarunk tartani a trendekkel?

Kőszegi borászok a Soproni Borvidék Stafétabor sorozatában A Soproni Borvidék facebook oldalán folyamatosan készíti a borászokkal készült videókat és ismerteti meg a közönségével a régiók. A Soproni Borvidékhez tartozik a Kőszegi Borrégió, az itteni borászok bemutatkozó videóit gyűjtöttük most össze.

Egri Bor Busz jár szombatonként Az Egri Bor Busz szombatonként indul, és körjáratként működik, fix megállókkal, délelőttől egészen estig. Az Egerbe látogató borkedvelőknek kínál lehetőséget arra, hogy egyszerűen eljuthassanak egy nap akár több egri pincészethez is, és így könnyebben megismerhessék a helyi borkultúrát.

Innovatív fejlesztéseikkel nyertek nemzetközi borturisztikai díjat

Felkerült: 2020. Október 8.

A Taste Hungary csapata nyerte el a londoni Drinks Business Wine Tourism díját. A céget többek között a közösségi média innovatív használatáért jutalmazták, amelyet a manapság komoly kihívásokkal küzdő borturisztikai ágazatban fejtettek ki.

Az angol Drinks Business magazin már 18 éve követi figyelemmel a legjobb, italokkal foglalkozó vállalkozások tevékenységét. Az általában a London Wine Fair keretei között megtartott ünnepélyes díjátadót idén a járványhelyzetre tekintettel online szervezték meg. Patrick Schmitt MW (Master of Wine) főszerkesztő szerint a Taste Hungary azért kapta meg a díjat, mert sikeresen használta a közösségi médiában rejlő lehetőségeket annak érdekében, hogy a nehéz helyzetbe került, jócskán visszaeső turisztikai iparágban új perspektívát nyújtson mind a vásárlók, mind partnerei, a borászok számára.

A Taste Hungary fő célja, hogy nemzetközi elismertséget szerezzen a magyar boroknak. 2020, azaz a pandémia előtt éves szinten mintegy tízezer vendéget fogadtak a különböző gasztro- és bortúráikon, valamint a Tasting Table-ben, a cég borkóstoló pincéjében, hogy megismertessék velük a hazai borokat. Ezen felül az Egyesült Államokban is jelentős mennyiségű magyar bort értékesítenek évről évre az egyedi, prémium tételek iránt érdeklődő fogyasztóknak.


Amikor márciusban a nemzetközi turizmus hirtelen leállt, a Taste Hungary gyorsan változtatott eddigi stratégiáján, és átalakította a korábban működő értékesítési láncot. A vendégek fogadása helyett a borokat szállították az ügyfeleikhez, nemcsak Magyarországon, de egész Európában és az Egyesült Államokban is.

„Idén a helyszínen szerzett, személyes élményeket kellett pótolnunk, és ehelyett a fogyasztók otthonába vinni a borkóstolást. Attól a pillanattól kezdve, hogy a munkánkat fel kellett függeszteni, egészen addig a pontig, amíg előálltunk egy B tervvel, őrült időszakot éltünk meg. Idővel azonban sommelier-ink számára a házhoz szállítás, az értékesítés és az online élő adások készítése vált természetessé. Mindannyiunknak ki kellett lépnünk a komfortzónánkból” – mondta Carolyn Bánfalvi, alapító a nagy váltásról.

És hogy milyen lépésekkel reagáltak a kialakult helyzetre? Elindították a tastehungary.eu weboldalt, webshopot, ahonnan belföldre és az Európai Unió tagállamaiba is lehet rendelni borokat. Több tucat ingyenesen elérhető, angol nyelvű élő adást szerveztek a Facebookon. Privát, sommelier-k által vezetett online kóstolókat is tartottak az EU-ban, illetve az USA-ban élők számára, akik a megrendelt boraik mellé így szakmai tudást kaphattak. Új borszaküzletet is nyitottak azoknak, akik inkább személyesen szerettek volna vásárolni.

„A bor mindig kiváló eszköz arra, hogy összekössön embereket. Mi is meglepődtünk például, hogy az USA-ban mekkora igény mutatkozott a magyar borok iránt. Sok fogyasztó, köztük kint élő magyarok és magyar–amerikai közösségek jelezték: már régóta várták, hogy elérhetőek legyenek számukra is a kisebb pincéktől származó, egyedi karakterű magyar borok” – összegezte az egyik legfontosabb tapasztalatot Bánfalvi Gábor társtulajdonos.